Cobian Backup 8 - radost ze zálohování dat

Mnoho PC uživatelů má prostě k zálohování dat odpor, ono, zálohovat FTP alespoň obden a to manuálně může dlouhodobě snad jen masochista. Jan Hommer mi dnes doporučil
zálohování dat na pc, zálohování na DVD RAM, PC Backup, cobian 10 cestina, cobian jak zálohovat, zalohovani na ftp, cobian manuál česky, vogl marek, Jak na zálohování dat s Cobian backup, program na zálohování symbian,

Mnoho PC uživatelů má prostě k zálohování dat odpor, ono, zálohovat FTP alespoň obden a to manuálně může dlouhodobě snad jen masochista. Jan Hommer mi dnes doporučil velice příjemný software. Pokud vám někdo hackne web a smaže veškerá data, je dobré mít zálohu. Ještě lepší je samozřejmě inteligentně myslet a ignorovat nedůvěryhodné e-maily :-) Takovéto kroky bych čekal od důvěřivých důchodců, nikoli od studentů, vydávajíc se za internetové maséry.

Cobian Backup

Půjdeme ale k věci. Takové naplánování zálohy FTP je mimořádně jednoduché, s programem Cobian Backup 8 je to opravdu radost. Nastavil jsem si zálohování FTP (patrikvogl.cz) každých 48 hodin a bylo to mimořádně jednoduché a rychlé. Nechám jej běžet na pozadí a o další věci se již nemusím starat, pouze jednou za měsíc zkontroluji zálohy, uložím je na DVD-RAM (hele ho, boha) či externí disk a pokračuji v práci. Naprosto ideální.

Lze zálohovat složky, soubory či FTP, zálohy lze ukládat na pevný disk, počítač v síti či FTP. Zálohovaná data lze komprimovat do nejpoužívanějších formátů a celý software je freeware a obsahuje češtinu, což je pro naprosté začátečníky v práci s PC opravdu užitečné.

Cobian Backup ke stažení na tomto odkazu (Slunečnice).


autor Pavel Smrk | cal 17.1.2008 | Počítačový software všeho druhu. Užitečný software, návody PC software |

Kometáře


Čtenáři vytvořená diskuse

#1 miniJOHN

datum17.1.2008 21:01

Jo, program pěkný, taky jsem ho používal, něz mi vypršela zkušební doba :)

Co jsi myslel větou:
*pouze jednou za měsíc zkontroluji zálohy, uložím je na **RAM** či externí disk a pokračuji v práci.*

Jak si chceš data ukládat na RAM, není to zbytečné?

A uprav si chybu v odkazu na Honzu Hommera, máš tam dvakrát za sebou http://

#2 Patrik Vogl

datum17.1.2008 21:01

Zbytečné to není, ukládám si data na RAM či externí HDD v případě, že se s mým notebookem něco stane. Může se stát cokoli a není nad to jednou za měsíc data zálohovat ještě někam.

Zálohová na disk zvládne i novorozenec :-D

#3 Marek Brádler

datum17.1.2008 21:01

[2] Jestli náhodou nemyslí RAM jako operační paměť v počítači a neví že RAM je i něco jako DVDčko...

#4 Jakub Brabec

datum17.1.2008 21:01

Patriku díky že jsi se zachoval k mému minulému názoru objektivně a nesmazal ho přes to, že jsem tě v něm opravil. Jinak s tímhle programem máš pravdu, využívám ho hojně už rok a je to skvělý kus SW zdarma!

#5 RaimoK

datum17.1.2008 21:01

vypadá to opravdu na velice šikovný prográmek avšak, osobně si myslím že pro weby které jedou na php a mysql je to docela zbytečný.. kompletní obsah je uložený v databázi takže 1) když se ti někdo dostane na ftp a smaže ti obsah FTP - nahraješ zpět strukturu stránky a všechny soubory - které má člověk dozajista uložené na disku a vše je OK.. 2) když ti někdo vleze na ftp a smaže ti obsah a vykuchá heslo do databáze ze souboru config.php nebo db.php a smaže ti komplet databázi tak je nějaká záloha FTP naprosto k ničemu. Tak to vidím já... a že se tvorbou už nějaký ten pátek zabývám! :) každopádně osobně dík za tip

#6 Patrik Vogl

datum17.1.2008 22:01

**Marek Brádler:** Jestli to bylo mířeno na mě, tak opravdu nechápu. RAM disk samozřejmě myslím "DVD", na které se zapisují data naprosto primitivním způsobem, tedy žádné vypalování přes Nero a podobně, ale rovnou přesouvání přes Total Commander a podobně. Něco podobného se dříve dělalo s CD, pokud si dobře pamatuji :) Zmenšila se jeho velikost o pár desítek MB, zformátovalo se a tvářilo se jako *disk*, tedy šlo na něj zapisovat tímto způsobem.

/update: Aha, jen jsi špatně reagoval, takže ano, já myslím RAM disk (oba víme oč jde), osobně vlastním oboustranné (nikoli dvouvrstvé) a RAM disky a zálohování dat z PC je radost.

#7 RaimoK

datum17.1.2008 22:01

Ááááá ted mi dosla jedna vec.. takze mensi dodatek.. muj predchozi komentar byl pouze zapredpokladu zadnych jinych dat na ftp jako mp3, dokumenty, obrazky atd. timto se doopravuji a zaroven omlouvam!

#8 Radek

datum17.1.2008 22:01

zaloha ftp staci, jak tu jiz nekdo zminil, jednou za delsi cas. Dulezitejsi je zaloha mysql ;)

#9 Patrik Vogl

datum17.1.2008 22:01

MYSQL se mi ukládá dvakrát za den na FTP do složky záloha a ta se pak zálohuje do dokumentů s ostatními daty na FTP. Jednoduché, logické, příjemné a především bezstarostné.

#10 Petr

datum17.1.2008 22:01

Tak když myslíš dvd-ram tak piš dvd-ram, protože jako ram se prostě označuje pouze operační pamět nikoli médium dvd-ram.

#11 Patrik Vogl

datum17.1.2008 22:01

Tak, ono všem inteligentním lidem dojde, že nebudeš zálohovat na operační paměť :-) Ale tak vždy se najdou nějací křiklouni, kteří ze sebe dělají hlupáky.

#12 Radek

datum17.1.2008 22:01

[9] Ano, u tvého blogu to takto asi jde. Pokud máš ale portál, který má přes milion řádků v databázi a na FTP je kolem 3GB dat, asi budeš muset nasadit těžší kalibr ;).

#13 Patrik Vogl

datum17.1.2008 22:01

Proč sem motáš něco takového? Portál bude asi nejspíše zálohovat přes nějaký komerční a profesionální nástroj, nevím, proč za každou cenu musíš ukazovat, že nemám pravdu :-) A beztak jí samozřejmě mám.

#14 Scotty

datum17.1.2008 22:01

Nemyslíš, že by bylo lepší linkovat spíše na web produktu? Určitě mi to zajímá více, než web člověka, který ti program doporučil...

#15 Petr

datum17.1.2008 23:01

[11] Nevím proč se oháníš tím, že to "inteligentním" dojde, ano i mě to došlo, ale pouze RAM se pro označení DVD-RAM nepoužívá (zkus si domyslet proč). Chtěl jsem se jen vyvyrovat toho, že se tu budeš povyšovat nad tím, jak jsou všichni hloupí a že je přece nad slunce jasné že se jedná o DVD-RAM. Marně.

#16 Radek

datum18.1.2008 08:01

[12] Máš pravdu tak napůl.. :) Ano, tento software je dobrý, ale pro zálohu malých webů. Pro větší je to nepoužitelné :). Sám vlastním takový portál a zatím marně sháním nástroj na efektivní zálohu.

#17 Pavel

datum11.3.2008 18:03

Supr věc.Čeština z 8 jede i na verzi 9.
Jinak pro šťourali - komerční soft tohoto kalibru asi nenajdete!

#18 Luba

datum4.8.2008 14:08

Přece jen bych se rád zastal Petra: Je asi pravda, že nás čtenáře něco podobného napadne, ale RAM se označuje operační paměť počítače, kdežto DVD-RAM je typ média DVD, umožňující paketový zápis, podobný tomu, co známe třeba z Floppy disků. Oni jsou to je 3 písmenka navíc, ale srozumitelnost článku to zlepší a to by mělo být cílem každého autora, aby jho články byly pro všechny výborně srozumitelné.

Ad Cobian Backup a zálohování: Myslím, že pro většinu lidí se podobný program zas tak moc nehodí a že by byla radost s ním používat, to si taky nejsem jist. Myslím si, že běžný člověk, který je zodpovědný a chce svá data zálohovaná v bezpečí zvolí bezstarostnou zálohovací službu, která je navíc automatická. Nabízí např.: Secure Data - zálohování pro každého (nebo nějak tak) http://www.securedata.cz/

Nejsou povolené další komentáře. Diskuze byla uzavřena

Související články

1001hry cz kde najdu disco club jama city comp veb kamery pro počítač windous xp pozvánky obsah pozvanka sablona pláže pozadie pc aplikace na nokia N95 lukačovič letadlo casting zpěv