Teď mě asi majitelé OS X + Safari budou proklínat a nechápavě kroutit hlavou nad tím, jak si mohu dovolit srovnávat Safari s tak primitivním prohlížečem jako je Internet Explorer. Při nedávné stažení aktualizace se mi na Windows XP nainstaloval Internet Explorer 7, zatraceně špatný prohlížeč. Nemám rád Internet Explorer. Pomalý start, špatná ochrana, špatné zobrazování většiny (správně nakódovaných) webů. Safari je pravým opakem, je jednoduchý, spustí se za pár milisekund, vesměs všechny webové stránky zobrazuje korektně a již v betaverzi byl vysoce stabilní, narozdíl od Internet Exploreru.
Osobně nejraději používám Firefox + Flock, Operu mám nainstalovanou pouze pro kontrolu zobrazení REAL LIFE, pokud však potřebuji něco rychle najít, volím jedině Safari. Má konfigurace Firefoxu je perfektní, rychlost spuštění je však naprosto úděsná, až půl minuty čekání, což způsobuje několik desítek rozšíření (počasí, webdesignérské nástroje, čtečka RSS zdrojů, PDF export, slovníky, Xpose, Tab mix Plus a desítky dalších). Firefox už snad raději ani nevypínám. Internet Explorer jsem nikdy dobrovolně nepoužil a donucen jsem byl jen několikrát (bohudík) a Safari opravdu zbožňuji. Kéž by se takto svižně choval Firefox :-)
Myslím si, že integrace Safari do Windows XP / Windows Vista by přinesla mnoho spokojených uživatelů, více užitků a méně otrokářství při optimalizaci pro webmastery. Instalace Safari je tak snadná, zabere něco okolo 30 vteřin času a chlubí se vším použitelným, co nabízí Internet Explorer 7 plus něco navíc. Jeho přední výhodou stále zůstává vlastní algoritmus pro vyhlazování písma a intuitivní základ. Nechápu, proč lidé stále používají primitivní, nestabilní, nebezpečný a pomalý Internet Explorer, když mohou (zdarma) využívat služeb Apple. Safari je jednoznačně nejrychlejší prohlížeč, Opera se může jen tiše krčit v koutě a její zastánci mohou dále pokřikovat fiktivní myšlenky o nejrychlejším prohlížeči planety. Bohužel, ale nemáte pravdu..

Pamatuji si okamžik, kdy Ondřej Kandera nasadil jakýsi resize textarea a já jsem jej chtěl mermomocí také. Některým uživatelům se to může opravdu hodit, při psaní delšího textu nemusí používat posuvník a jednoduše si textareu zvětší. Něco podobného nabízí Safari u každé textarey, vpravo dole se objeví růžek, se kterým můžete pole pro text zvětšovat a zmenšovat (na šířku i na výšku). U Ondřeje je pak samozřejmě funkční dvojí řešení :-) Safari samozřejmě není jediný, kdo tuto možnost nabízí, můžete si stáhnout rozšíření do Firefoxu, každé takovéto rozšíření však Firefox drasticky zpomaluje.
Takovýchto „vychytávek“ je snad mnohem více, budete je poznávat i týden po používání.
Safari si stáhnete na tomto odkazu. Jedná se o Safari 3 Public Beta.
Parádní článek, takže díky němu to Safari zkusím. Jsem rovněž milovník Firefoxu. IE6 a IE7 mám nainstalováno pouze z nutnosti kvůli webdesignu (Operu rovněž). Nicméně z nepochopitelných důvodů je Firefox 2.0.0.11 naprosto úděsnej na rychlost a žraní paměti což mě opravdu poslední dobou začíná vadit! Jsem zvědav na Firefox 3 ve kterém bude snad problém s rychlostí a náročností vyřešen. Rychlost je totiž pro mě rovněž jedním z nejdůležitějších faktorů..... STOP INTERNET EXPLORER !!
#2 Radek
12.1.2008 02:01
Tak u tohodle článku nevím, zda se jedná o provokaci či nikoli... :-) Každopádně pokud z Firefoxu odstraníš všechny pluginy, nastartuje ti během vteřiny a až potom by bylo vhodné ho srovnávat se Safari ;)
#3 hawkes
12.1.2008 08:01
No me se treba iTunes taky nacita extreme rychle, nevim cim to Apple dela, ale zadna jina aplikace se mi nestartuje rychleji, jinak Safari taky zkusim.
#4 Scotty
12.1.2008 09:01
Řekněme si to upřímně. IE ve své sedmé je velmi dobrý prohlížeč a v blížící se osmé verzi se dostane mnohem výš... Zobrazování je tam více než v pohode (oproti zastaralé verzi 6) a ochrana je tam také více než dobrá...
Integrovat Safari do Windows by byl konec Windows a to rozhodně nechci. Naštěstí k tomu nikdy nedojde, Microsoft nebude využívat zkažené výtvory od Applu. A kdyby už M$ Apple koupil, tak by bylo lepší ho zavřít, než používat jeho produkty.
A ohledně rychlosti spouštění jednotlivých prohlížečů - desítky testů hovoří naprosto jinak.
#5 Buchtič
12.1.2008 10:01
BFU sám nepřejde na jiný prohlížeč a přinutit ho k tomu dá hodně práce.
IE7 je konečně krokem vpřed v zobrazování stránek, akorát se nepovedl design s pokládanými prvky FF.
#6 Marek Brádler
12.1.2008 11:01
Odpověď na Tvou otázku proč lidé stále používají IE nalezneš na "La Tríně":[http://latrine.dgx.cz/pojdme-vymytit-homosexualitu] a zbytek beru jako tvůj osobní názor, tudíž se k němu nebudu vyjadřovat.
#7 ori
12.1.2008 12:01
aj ked som v zivote nepouzil Safari, tak trochu som tusil, ze by mohla byt v niecom naj :) keby som pouzival IE (nedajboze), po tomto precitani by som urcite siahol po Safari.. patrim ale medzi spokojnych uzivatelov Opery, s ktorou som zatial spokojny :) rad by som sa spytal autora, ze ako Safari vykresluje stranky (podla neho) a ci suhlasi s tym, na co som narazil na internete "The world’s best browser."
#8 Filip
12.1.2008 12:01
S Firefoxem jsem taky spokojen čím dál tím méně a začíná mě odrazovat, skouším i jiné prohlížeče, ale safari jsem ještě nezkusil, tak uvidím jaké to bude:)
#9 Martin Světlík
12.1.2008 12:01
Osobně Safari používám na Macu jako primární prohlížeč a ta rychlost je vážně skvělá. Navíc se mi líbí všechny vychytávky a efekty a pro uživatele Mac OS X opět provázanost s dalšími aplikacemi. Nedám na něj dopustit :-)
#10 kelen
12.1.2008 15:01
Zdravím,
dobrý článek, který ve mě nechává dosti rozporuplné pocity. Podle mě byl napsán dost účelově a tak aby se zavděčil fanouškům Apple a zvednul přístupy.(otázkou je opravdu je to špatně :-)?) to je můj názor :-), jinak používám FF a poslední dobou jsem ve škole i sem tam pustil IE7 a opravdu není tak špatný jak píšeš :-), je to hodně dobrej prohlížeč...Safari jsem nainstaloval, pustil a smazal...mysli si co chceš :-)
jinak držím palce ať se ti tady daří!
p.s. : máš tady někde statistiky přístupů? docela by mě i zajímalo kolik sem tak chodí lidí
#11 Patrik Vogl
12.1.2008 15:01
A za jakého důvodu jsi jej ihned smazal? Nebyla to nějaká beta? To je totiž důležité napsat, jistě jsi jej nesmazal bezdůvodně..
Statistiky přístupů nemám, ani Toplist, ani Google Analytics či něco podobného, v administraci RS2 je mám také vypnuté. Jednoduše, statistiky přístupů nesleduji a jsou mi zcela lhostejné, kvalitu a navštěvovanost webu vidím na odezvě v komentářích a e-mailech. Nechápu lidi, kteří sledují statistiky a dělají z toho každý den průměry a podobně, je to k ničemu, krátkodobě si mohu udělat návštěvnost třeba 100 000 lidí denně :-)
#12 Martin Světlík
12.1.2008 18:01
[11] Pro Windows je Safari stále jako beta verze ne?
#13 kelen
12.1.2008 20:01
komentáře a maily sice jsou krásným měřítkem, ale počty přístupů jsou také duležité...neříkám se chlubit každý den tím, kolik lidí ti sem přišlo, ale mít přehled kolik lidí sem chodí je poměrně ztěžejní údaj
/admin: Znovu a naposled, mě nějaká návštěvnost nezajímá, já tou nemocí netrpím, nepotřebuji vědět nějaké číslo, co mi nic nepřinese.
#14 Pampuch
13.1.2008 00:01
**Radek:** má již předotevřené (čti načtené) knihovny.
Já teďko přecházím z FF, jde to pomalu ale jistě. FF v čisté instalaci je skvělej ale stejnak ho vždycky něčim zaserete, proto teď taky Safari -> hlavní je provázanost na OSX
#15 Pan tečka
13.1.2008 08:01
trosku dementni bez stavveho radku nevedet kam lezes nemyslis?
#16 Patrik Vogl
13.1.2008 09:01
**Pan tečka:** Příště se prosím podepiš nějak inteligentně, mám-li tvůj komentář na webu publikovat. K věci, statový řádek samozřejmě lze zobrazit, já jej však nepoužívám z prostého důvodu. Zdroje, kam na internetu hcodím, mám dlouhodobě ověřené a mám k nim stoprocentní důvěru, na porno a warez nechodím :-)
#17 xxxObiWan
14.1.2008 10:01
Tak jsem teď zkoušel asi hoďku Safari, popravdě nic moc...
Jeho rychlost plyne z jeho jednoduchosti. Uznávám, že rychlý je fakt hodně, ale za to nemá správce relací, takže když si v panelech otevřu např. 5 stránek, po restartu Safari jsou pryč a mám tam zase jenom domovskou...
Dál jsem nenašel jedinou stránku, kde by se daly pro Safari sehnat rozšíření, takže Safari asi ani rozšíření nepodporuje. Pokud vím, tak dokonce i zmiňovaný IE (nepoužívám) má možnost instalovat rozšíření.
A to, že neumí pozastavit stahování souboru a dokonce ani nedovede stránku zobrazit přes celou obrazovku pomocí F11 (zkoušel jsem i ALT-ENTER, hledat v menu, ale prostě, Safari tohle neumí), dělá ze Safari totálně jednoduchý prohlížeč, i když rychlý...
Dál nemám chuť ho zkoušet, když neumí ani základní věci bez možnosti je do Safari doplnit.
#18 Adél
14.3.2008 18:03
máš pravdu, Explorer 7 je fakt na dvě věci, radši používám Mozillu, zkusím teda i Safari, když to tak vychvaluješ:-)
mé největší problémy s Explorerem 7: při odesílání velké přílohy se vypíná, občas se naprosto bezdůvodně sám vypne a pak trvá asi minutu než se zase zapne
#19 streamer
15.6.2008 17:06
pokial viem tak safari nema phising filter takze do internet bankingu alebo pri plateni cez web by som si dal bacha :-) myslim ze ani paypal ho nedoporučuje
Nejsou povolené další komentáře. Diskuze byla uzavřena
#1 RaimoK