Já vlastně většinu lidí nechápu, zejména pak jejich nakládání s našimi penězi.. Není to zase tak dávno, co jsem v televizních novinách na Nově viděl “reportáž,“ kde se debatovalo o památkách a penězích, vydané právě na renovace. Vesměs každý kraj si přeje ročně z fondu Evropské unie 50 a více milionů korun, pouze na opravu některých památek.
Jistěže nejsem člověk, který by nejraději všechny památky zlikvidoval a vytvořil místo nich sloupy propagující ochranu planety Země, přesto nedokážu pochopit, k čemu nám vlastně takovéto památky jsou.. Ano, turistika je velice zajímavá, pro mnohé peněžně přínosná, nicméně, renovace všech památek je neuvěřitelně drahá a podle mě i zbytečná, neboť před sebou vidím čas, který ukazuje, za jak dlouho naše ošklivá planeta vyhyne. Chceme tedy nechat památky nové zvířecí civilizaci, nebo chceme pouze vydělávat? Samozřejmě že chceme vydělávat, bez ohledu na to, kolik těžce nemocných lidí právě bojuje se životem, kolik lidí nemá co jíst (ne, opravdu nemluvím o bezdomovcích), nebo kolik lidí má právě nevyléčitelnou nemoc, kvůli nedostatku peněz na výzkumy.. Nevím, možná se opravdu mýlím a vše je jinak, nicméně, pro přesvědčení o opakuje budete potřebovat nějaké argumenty.. Máte je?
No, argument že sou pěkný ti nestačí?
Proč si kupujou lidi kola, sjezdovky nebo padáky, aby se jim to vyplatilo? Určitě ne, prostě proto že je to baví, že to je pěkný. Ze stejnýho důvodu má cenu opravovat památky, protože jsou pěkný, dotvářej ráz krajiny a připomínaj nám naší historii - to co sme byli. Nemůže bejt národ bez historie, pak to není národ ale jakási globální hmota...
#2 Mazlo
14.4.2007 13:04
Hele když pojedeš do Egpta, co tam budeš dělat? Obdivovat písek, nebo budeš chodit po pyramidách? Když navštívíš Paříž, na co budeš koukat? ;-)
Asi si to neuvědomuješ, ale bez památek by ze světa byl možná tak sračko-svět.
Béďa: "Nemůže bejt národ bez historie, pak to není národ ale jakási globální hmota…"
Něco jako USA? Kromě mrakodrapů tam není nic k vidění.
#3 Mazlo
14.4.2007 13:04
Jo a jestli ti je tak líto hladových lidí, tak neprodlužuj doménu a neplať hosting. A tyto "ušetřené" peníze pošli do Afriky.
#4 Petr Tichý
14.4.2007 13:04
Nemůžeme žít bez historie a památky nám historii ukazují a připomínají. Jednoduchý, ale ryze pravdivý argument.
#5 Dr.ik
14.4.2007 14:04
Takže budeme koukat na památky a říkat si, co jsme to za prasata, když jsme zničili Zemi? A ono, Mazlo/Béďo, koupě hostingu, domény nebo kola má vždy nějaká pozitiva.. Psaním článků se zdokonaluješ, jízdou na kole krajinu šetříš, sportuješ, děláš něco pro své tělo.. Památka na tebe akorát kouká, nic víc :))
Jen tak mimochodem, renovovaná památka už pro mě není historie... :)
#6 Béďa
14.4.2007 14:04
"Památka na tebe akorát kouká, nic víc :))" Ne, památka ti připomná tvoji histrorii, historii tvýho národa, jestli to pro tebe něco znamená... mělo by.
#7 Mazlo
14.4.2007 14:04
[5] Řekl bych, že až budeš dospělý a pobereš trošku rozumu, budeš mluvit trošku jinak.
Teďka nemá cenu s tebou diskutovat.
#8 Dr.ik
14.4.2007 14:04
[7] Tomu říkám argument.. Mě jsou památky k ničemu, raději by jsem se díval na budoucnost a na šťastné krásné lidi.. Namísto toho mám památky a hladové krky, nemoci a podobně.. :)
#9 allezzi
14.4.2007 15:04
Taky se přikláním k názoru, že by se měli památky opravovat. Neříkám že všechny, ale většina z nich ano. Třeba u nás na návsi byl téměř zdevastovaný zámek, obec neměla peníze na opravu. Zámek chátral a chátral. Byla to ostuda. Asi před dvěma lety ho koupil nějaký soukromník, teď už je zcela opravený a z ostudy se stala chlouba ...
#10 Béďa
14.4.2007 16:04
[8] "Mě jsou památky k ničemu, raději by jsem se díval na budoucnost a na šťastné krásné lidi.."
Jak se můžeš dívat do budoucnosti když nevíš jaká bude? Neví to nikdo... dívat se můžeš do minulosti, měl by se tam dívat každej z nás a poučit se z chyb, který udělali ty před náma a my je po nich stále dokola opadkujeme. Od toho je taky historie, abychom se poučily z chyb těch před náma.
"Namísto toho mám památky a hladové krky."
V žádnym případě nechci tvrdit, že má lidskej život menší cenu než nějakej hrad, ale když pošlel 50mil do afriky do míst kde panuje hladomor je to jako plivnutí to moře. Na chvíli se najedí, ale za měsíc stejně nebudou mit co jíst... tyhle humanitární dary sou sice krásný gesto, ale nikdy nemůžou pomoct všem, řešením by mohlo být pomoct ekonomice těch států, ale to není na veřejnosti tolik vidět, jako když se tam pošle jídlo, proto se dál posílaj letadla s jídlem - řešej se důsledky, ne příčiny.
#11 Jirin
14.4.2007 16:04
[8] Tobě památky jsou k ničemu možná, jiným ale ne... Kdyz pises o hladovych krcich, tak některé státy mají i z těch památek peníze právě na jídlo ne?
A s tou ochranou Země už to moc přeháníš:)
#12 Marvan
14.4.2007 16:04
Nejsem historik, nevím o památkách víc než Hurvínek o válce, ale když už jste takhle začal o památkách, rád bych se pozastavil. Mluvil jste o nějakých financích (asi jste sám nevěděl o čem mluvíte). Souhlasím s komentářem 2 Mazlo a nesouhlasím s 8 Dr.ik. Velkým přínosem peněz pro českou republiku je turismus. Nevím co by takový turista řekl na váš sloup, který by propagoval ochranu planety, ale vím jistě, že by za tento sloup nebyl ochoten zaplatit tolik jako za jedinečnou českou památku, ze které by měl vzpomínku na celý život, než z vašeho ubohého sloupu. (Můj koníček také není procházet Starým Městem a obdivovat památky), ale jsou tu a více méně nás živý.
Dále jste uváděl, že byste raději měl na zemi zdraví a štěstí (samozřejmě kdo ne?), ale většina vědců by vás jistě ujistila o faktu, že zbourání Karlštejnu by nijak nepomohlo ve vývoji léků proti HIV nebo Malárii. Sice by stát neutrácel peníze za renovace památek, ale žádné peníze by neměl, protože by chyběli turisté kteří se tak...
#13 Marvan
14.4.2007 16:04
Dokončení komentáře 12 Marvan omlouvám se za nedostatek místa:
těšili na Karlštejn.
Z toho vyplívá, že česká republika nezávisí na vašich sloupech ale na tom čím je již obdařena.
#14 Adam
14.4.2007 17:04
Ač také nejsem fanatickým příznivcem památek a nejsem ani žádný turista, co by furt lozil na hrady a zámky, nemůžu s tebou souhlasit.
Památky obecně jsou naše kulturní dědictví. A co dělá národ národem? Především historie se kterou se můžeme identifikovat. A to jsou právě hrady, zámky, pomníky, kostely, sochy, stará literatura apod. Když se nebudeme starat o tuto minulost, nečeká nás ani růžová budoucnost. Ahoj
#15 Jech
14.4.2007 17:04
Dle mého názoru by jsi měl někdy nějakou pořádnou památku navštívit .. a ne bejt zavřenej pořád v Plzni .. sice nejsem žádnej památkář ani turista, ale památky mám rád a většinou na mě zvláštně působí ( jak který ). Iku, zajeď si třeba na zámek do Zbiroha ( zrovna se opravuje, tak jim tam můžeš dát lekci ) nebo na Karlštejn.. tak daleko to nemáš, a uvidíš že památky za něco stojej ;).
#16 radim
14.4.2007 18:04
Též souhlasím s opravou památek. Ty si říkal něco o pomic Africe, dle mého jsou to blbosti:
1. Jak zde i psali a i já jsem "psal":[http://www.megablog.cz/blog/radim/?showentry=138#comments] .
2. Když sou ty nemoci nevyléčitelné, tak proč tam posílat peníze.
3. Humanitární pomoc je sice hezká, ale proč by kvůli ní měl strádat ten národ, který jí poskytuje.
#17 Radek Novák
14.4.2007 21:04
Mě tento článek připadá jako provokace, aby se strhla slušná diskuse pod článkem....
#18 Dr.ik
14.4.2007 21:04
[17] Meleš sračky :D Hranolka je památkou :D
#19 radim
14.4.2007 22:04
[17]
Jo to jo, v tom se Patrik Volgl poučil od Radka Hulána (oba dva jsou v tom dobří- myšleno pochvalně) .
#20 Lukee
15.4.2007 12:04
V první fázi zrušíme památky.
V druhé fázi divadla a kina.
V třetí fázi kluby a diskotéky.
Ve čtrvté fázi hospody.
V páté fázi všechno ostatní. V každém městě zůstane pět supermarketů a několik paneláků (rodinný dům je zbytečný přepych, místo nich postavíme několik nemocnic).
S tím také souvisí změna běžného života. Například bychom malým dětem neměli číst před spaním pohádky, ale logaritmy a integrály, to je daleko praktičtější. Zrušíme novu a primu, zůstane jen čt, kde budou samé dokumentární filmy s panem Etnborouem. Přestane se vyrábět Coca cola, je zbytečně moc drahá a stejně není zdravá - budeme pít jen vodu z vodovodu. Přestaneme zabíjet zvířata a vůbec jíst obecně, budeme vyživování jen umělou výživou pomocí tabletek.
Jsem jednoznačně pro.
#21 Evča
15.4.2007 13:04
Nějaké argumenty? Pro udržení památek každého národa? Tobě a tady? Kolik lidí už vynaložilo své vlastní úsilí pro opravy nejrůznějších kapliček, kostelů, křížů a veškerých jiných památek na bývalé generace, kolik peněz věnovali právě ti někteří nemocní na opravu nejrůznějších skvostů, kolik lidí zdarma opravovalo tisíce věcí po válce, kdy jim nebylo tak dobře jako nám? Skvosty které je možno navštívit při výletech po naší vlasti? A ty to chceš ničit? **Nenič, nelámej!**
A k čemu to je? Pro moc lidí to hodně znamená na rozdíl od tebe! Ale já myslím, že zase, ale radši nic...
Nejsou povolené další komentáře. Diskuze byla uzavřena
#1 Béďa