
Takovým moderním trendem českého uživatele je nakupování PC hardware pro hraní her. Osobně to nechápu, mám PC výhradně pro práci (leč je na něm hraní her možné) a na hraní her bych volil jedině herní konzoli Playstation, Xbox či Wii. Herní konzole je pro většinu hráčů tím nejlepší řešení. Záměrně uvádím většinu, jsou totiž lidé, kteří odmítají absenci herní myši, klávesnice a především možnosti doinstalovávat spoustu modifikací, rozšíření či doplňků do hry. To na herních konzolích nelze a v budoucnu pravděpodobně nepůjde, herní konzole je založena právě na jednoduchosti. Žádná instalace, nastavování, možná nefunkčnost kvůli slabému hardware. Herní konzole je v tomto směru naprosto úžasná, koupíte hru (bez starostí, zda-li je váš PC hardware dost výkonný), vložíte CD a hrajete..
Kupovat dnes PC na hraní her je podle mého názoru naprostá zbytečnost a hloupost. Lidé totiž většinou možnosti, které na herním PC mohou narozdíl od konzole dělat, nevyužijí. Člověk, který si dnes sestaví herní počítač, bude investovat za pár měsíců znovu, protože nároky na hardware se od vývojářů her zvýší. U herních konzolí je to právě naopak, kvalita her se zvyšuje, ale nároky na hardware zůstávají stejné, takže si bezproblémově novou hru zahrajete na dva roky starém hardwaru. Nehledě na vývojáře her, kteří mají obrovskou výhodu, optimalizují hru pro jeden hardware, u PC her je to mnohem složitější a uživatelé si musí vybírat a nastavovat podle toho, co vlastní. Je tedy jasné, že investice do herní konzole je jednorázová a pro někoho, kdo nevyužívá možnost modifikací a upgradů, opravdu výhodnější.

Herní konzole toho dnes zvládají mnoho, ohledně Playstation 3 toho vím sice minimum, ale když hraji na léta starém Playstation 2 novinku Need For Speed Pro Street s dost slušnou grafikou (která se ale samozřejmě hraní na extrémně výkoném PC nevyrovná), je to perfektní. Playstation 3 ve 40 GB verzi stojí okolo deseti tisíc, což dnes opravdu lehce ušetříme, pokud by jsme investovali do herního PC. Je tedy mnohem lepší, sestavit si pracovní PC (především spousty RAM) a hry přenechat k tomu určeným konzolím.
Ztotožňuji se však s názorem, že pro typického Čecha uživatele je ideální stáhnout cracknutou hru z torrentu a hrát, typický Čech je zloděj a rád hraje zadarmo. Zajímalo by mě, proč má zloděj právo na finanční ohodnocení své práce, když sám cizí práci finančně neohodnotí.
NFS: Pro Street mi příjde jako naprostý propadák, chtěl jsem si tuto hru (jako každý předchozí díl) koupit na vánoce, ale neudělám tak. Hra je o ničem
2 Patrik Vogl - 21. prosince 07, 10:12
[1] Kromě driftu souhlasím, je to propadák, *Need For Speed: Carbon* je mnohem lepší, ale *Underground* je pro mě to nejlepší, co si ze série *Need For Speed* nyní mohu zahrát. Šlo spíše o ukázku, že konzole jsou v tomto ohledu lepší, na pár let starém PC si takovouto hru horko-těžko zahraješ, na konzolích je Hardware a pro ten dělají vývojáři hry, u PC je to naopak, vývojáři udělají hru a lidé kupují novější hardware.
3 Martin Mooz - 21. prosince 07, 11:12
Ale třeba jeden známý si koupil Xbox 360 CE a po dvou mesicich to prodal a za penize co dostal si koupil CPU, 4GB RAM a MB a je nadmíru spokojen. Na 22" monitoru hraje Crysis na velmi slušné detaily.
4 Patrik Vogl - 21. prosince 07, 11:12
[3] Ale ty nechápeš ten problém.. Teď ano, teď je spokojen, ale za rok bude muset kupovat lepší HW, zatímco herní konzole není potřeba nějak upgradovat, to je potřeba si uvědomit, jistě že teď seženeš za ty peníze HW pro herní PC, ale co za rok? Za dva? Herní konzole jasně povedou.. :-)
5 mommek - 22. prosince 07, 07:12
[1] nfs pro street je pro profesionály :) kteří si chtěji trošku pohrát s laděním motoru, a všech součástek, a zažít skoro dokonalou realitu auta.
jěždění zatáček 250km/h v carbonu? nuda.
6 Jech - 22. prosince 07, 12:12
Je to neuvěřitelný, ale v tomdle s tebou plně souhlasim. I na roky staré PS2 lze zažít parádní herní zážitek, bez drhnutí a řešení nějakých problémů, a hlavně, jednou za to zaplatíš a už se nestaráš. Mimoto i hry na PS2 i PS3 jsou na torrentech :).
7 SkyLuke - 22. prosince 07, 01:12
Hele, všechno je to o penezích. Když chcu nebo potřebuju pracovní počítač a zábavu, když je ti jedno jestli to bude 2 v 1 nebo konzole a pracovní PC vzlášť. Znám lidi, kterým PC nic neříká a mají jen PS2 a nestežují si.
Co je teda levnější pracovní počítač zvlášť a PS zvlášt? Nebo PC herní i pracovní v jednom?
Vem si poměr cena PS3 v evropě a pracovní PC a sečti si cenu.
Pak si vem poměr cena už lepšího PC, na kterém budeš zvládat oboje. Pro čecha je lepší možnost druhá, nehledě na to že by to bylo i pohodlnější.
Nevím kde jsi vzal 1 rok. Mám počítač 3 roky starý a bez problémů na něm rozjedu Call of Duty 4.
Já osobně bych na konzloli hrát nemoh. Párkárt jsem to zkoušel, když jsem vzal do ruky to ovládání, nešlo to. Myšě je pěkně plnyulá a citlivá, kdežto joystick je trhaný do stran a připomíná pohyb na klávesnici šipkama. Nejspíš je to o zvyku, ale zvyk je přece jen zvyk.
8 Patrik Vogl - 22. prosince 07, 01:12
[7] Zahraješ si i Need For Speed: Pro street v nejlepší kvalitě? Já raději na LCD televizi s pořádnou úhlopříčkou :-)
9 Ondřej Vomočil - 22. prosince 07, 07:12
Doma mám PS2 a kupu originálních her. Sportovní, akční atd.. Sice mám zálusk na PS3, ale to až časem. Na hrají her je rozhodně lepší konzole, než-li PC.
A Patriku co říkáš na PSP?
10 Michael Jokiel - 22. prosince 07, 07:12
Souhlasim s Onderejem, na hrani je lepsi konzole.
Pocitacove hry pro me byli slabe ve vsech smerech! Pc jsem kdysi pouzival na hry ale ted je to jenom na praci ci skolu.
**PS2 a PS3-** Pokud mate PS2 tak je podle mne zbytecne kupovat PS3(prozatim).
11 Ola - 23. prosince 07, 06:12
Patriku, ale na Xbox, PS3 hry modifikovat **jdou** .. Musíš back-upnout dané DVD (samozřejmě je třeba dvd mechanika která umí číst dvouvrstvá dvd), z netu sosneš patch (ne celou hru, ale tu tam nalezneš taky!), aplikuješ ho na .iso soubor (kterej si dostal back-upem), vezmeš prázdný dl dvd, a na něj to napálíš .. Akorát je třeba mít flashnut firmware mechaniky ;)
12 SkyLuke - 24. prosince 07, 11:12
[8] To jsem nezkoušel, závodní hry moc nemusím. Niceméně nejsem tak náročnej na hry :D
13 Cert - 23. ledna 08, 11:01
jo to ja sem klasickej cech proste komp i kdyz mam doma PS2 tak si neustale jedu na kompu komp i kdyz musis nakupovat hardware je pro me lepsi hrani nez na konzoli hraju vetsnou akcni a tak klavesnice a mys jedine...nemam nic proti konzolim ale me se lip hraje na kompu...podle meje to zas neco jinyho nez na konzoly....jinak bych sel do xbox 360 i kydyz ty hry stojej fakt dost ale sem cech a na komp si to vysmahnu ....prece nedam 2litry za neco co za tejden dohraju a pak se mi to bude valet na policce......kdyby hry stai min tak klidne...ale vsichni vime jak to chodi....tak se mej te...muj nazor..
14 pavel - 4. února 08, 11:02
Ztotožňuji se však s názorem, že pro typického Čecha uživatele je ideální stáhnout cracknutou hru z torrentu a hrát, typický Čech je zloděj a rád hraje zadarmo. Zajímalo by mě, proč má zloděj právo na finanční ohodnocení své práce, když sám cizí práci finančně neohodnotí.
odpověď:Já mam doma PC a PS3 a konzole je prostě konzole pohoda,PC je hlavně na práci.A to s tim že češi jsou zloději je pravda,každý by se měl zamyslet nad tím že když je hra kvalitní tak jí přeci podpořim aby příště mohla vyjít další taková,kdyby to tak dělal každý tak by se zachvíli nedalo vyrábět nic.
15 Alucard - 15. února 08, 09:02
Ja jsem, narozdil od valne vetsiny z vas, chudy Cech. Ale to mi nebrani si jednou dvakrat do roka koupit hru na pocitac. Ano hraji na pocitaci od malicka, a jedina konzole, co jsem kdy mel, byl tetris od Vietnamcu.
Protoze hraji uz nejakou dobu, tak vim, ze na PC vysla spousta klasik, ktere nevysly na konzole. Bohuzel to ale plati i naopak. Proste kazdy ma sve. Ja ocenuji, ze si muzu po praci odreagovat u nejake starsi vypalovacky, jako treba Baldurs Gate 2.
Jinak Patriku, jsem fanda Applu a docela by me zajimalo, jak se ty divas na herni moznosti napriklad MacBooku
16 Vítek - 7. března 08, 03:03
Zdar ja mam pc psp ps1 i ps2 a určitě mám radši konzole něž nepohodlný počítač pořad doněho musí člověk něco kupovat ale do konzoli ne
17 Kajka - 28. dubna 08, 05:04
Ahoj jsem sice jen holka ktera se v tomhle tom podle vas nevyzna ale hraju a to jak ps3 tak i wii a x360 a to co jsi napsal bylo skvele.A podle me je na hrani lepsi herni konzole.
18 Já - 11. května 08, 10:05
Každému vyhovuje něco jiného... Já mám třeba rád střílečky a s gamepadem to není ono. Nebo hry typu Bridge Builder a Armadillo Run na konzolích prostě nejsou. A že zastarává hardware? Stejně teď hraju hry, co jsou přes pět let starší, než počítač (2005) a bavím se královsky. Jen mě dost vytáčí, že dneska už se (a pomalu ani na konzolích) nedělají hry (hlavně závodní), které můžou hrát dva na jednom PC...
19 Magor - 18. května 08, 08:05
Tak teď řeším problém jako kráva. já fakt nevim jestli koupit nabušenýho kompa a nebo ps3. Jenže k ps3 bych si musel koupit LCD telku s full HD takže mi to vyjde na stejno. No a jsem samozřejmě čech takže rád stahuju hry a na ps3? Hry minimalně za 1600? děkuji nechci, chce to nějakej chip nebo swap magic jako na ps2 a pak du do ps3 hned, ale takhle to si za ty prachy můžu koupit nějaký nový komponenty do počítače. Na počítači můžu stahovat jako magor a mam vše zadarmo a všichni mi můžou polibit prdel!
20 Gurus - 28. května 08, 03:05
myslim ze kupovat konzoli a pc je blbost lespi je koupit dobry pc a ktomu psp :D
21 Saww - 10. června 08, 02:06
Trošičku zcestná představa o tom, že je nějaký rozdíl v nutnosti dokupování, nebo upgrade součástí mezi PC a konzolí. Pokud si dnes koupím konzoli a PC odpovídajícího výkonu, ani jedno z toho nebudu muset do dvou let vylepšovat. Je naprostá blbost co píšeš hned v úvodu, že bych musel dnes špičkový PC do dvou let tunit a konzoli ne! Pokud si doopravdy myslíš, že hraní her není závislé na hardware konzole, vysvětli tu všem čtenářům, proč vznikají nové řady PlayStationů, XBOXů apod. Prostě za pár let si na prvnim PS nezahraješ novou hru, stejně tak, jako si nezahraješ novinku na pět let starém počítači. Jen upozorňuji všechny inteligentní čtenáře, že tento článek je přehnaně subjektivní a nemá tím pádem absolutně žádnou významovou hodnotu!
Také bych rád upozornil tebe na tvůj osobní rozpor! Tvrdíš tady, jak je fajn koupit si konzoli, o nic se nestarat, vložit disk se hrou, pustit a prostě si hrát a užívat "hotového" nastavení! V jiném článku naopak dáváš přednost složitému nastavení hudebního přehrávače, před "hotovým" WINAMPem. Trošičku podivné! Cituji tebe samotného:"Pokud si idioti myslí, že si bez práce stáhnou luxus, jsou na velikém omylu." A neplatí tato věta i u konzolí? Já si myslim, že z velké části také! Tento článek vyznívá, jako plno dalších na těchto stránkách, hrozně zaujatě jedním směrem (jiné články až propagandisticky pro MS) a v podstatě nevyjadřují konstruktivní kritiku, pouze křičí do okolí:"Hele todle je něco novýho, supr, našel jsem to první, jsem machr!"
22 Saww - 10. června 08, 02:06
Cituji: "Ztotožňuji se však s názorem, že pro typického Čecha uživatele je ideální stáhnout cracknutou hru z torrentu a hrát, typický Čech je zloděj a rád hraje zadarmo. Zajímalo by mě, proč má zloděj právo na finanční ohodnocení své práce, když sám cizí práci finančně neohodnotí."
Kolik máš doma hudby na neoriginálních nosičích, kolik máš software z těch torentů a podobně? Kolik máš stažených obrázků z internetu a kolik jich používáš na těchto stránkách? Máš u všech zjištěno, že jsou "volné" a že je můžeš publikovat? Nejdřív si zametej svůj píseček, pak až nadávej ostatním do zlodějů! ;-)
23 DOUZZY - 23. červenece 08, 10:07
Ja mam PS3 a sem s ní zpokojenej je pro mě lepší a hry mi pčídou graficky lépe provedené než na PC mam i PC ale PS3 je lepší a navíc tam můžeš mít i net. NAPŘ. gta4 na PS3 vypada skvěle a to nemluvím o morstormu PS3 je lepší !!!
MŮJ NÁZOR.
Nejsou povolené další komentáře. Diskuze byla uzavřena
1 Martin Mooz - 21. prosince 07, 10:12