
Už i ty nejmenší firmy mají v dnešní době nějakou internetovou prezentaci, díky které se jejich zisk několikanásobně zvyšuje. Otázkou je, zda-li se těmto firmám nějaká validita vyplatí. Má firma platit několik tisíc korun za zvalidnění webu?
Validita je vlastně pouze zbytečný důkaz toho, že Webdesignér není neschopný idiot a dokáže vytvořit web podle standardů W3C. To se však zákazníkům v praxi prodraží, přestože je výsledek pro “obyčejného“ člověka, který se chce podívat na produkty a popřípadě si něco objednat, naprosto stejný. Nemá tedy žádný smysl takovýto web validovat a za ušetřené peníze je mnohem lepší vytvořit kvalitní SEO. Nějaký cukroušek pak na svém prohlížeči načte domovskou stránku Seznam a právě díky SEO se můžete objevit na prvních odkazech. Validní web je tedy naprosto k ničemu, nijak nepomáhá a je pouze proto, aby si nemohli ostří Webmasteři brousit zoubky na vaší hlouposti. Pokud se web zobrazuje v těch nejpoužívanějších prohlížečích stejně (nebo alespoň přijatelně), není důvod platit grafikovi za validní kód a dokonalé CSS. Pozor, nevalidní kód neznamená tvořit web ve WYSIWYG editorech!!
Přestože je Validace víceméně k ničemu, většina se (právě kvůli ostrým Webmasterům) snaží tyto standardy tvrdě dodržovat a za kvalitní validní xHTML kód je schopna nasadit zvláštní jednotku. K zjišťování chyb je velice známý a bezkonkurenčně nejlepší on-line nástroj W3 (česky). Samozřejmě chyby vypíše a snaží se vysvětlit, jak chybu opravit. Nejčastější chybou je ukončování doposud neotevřeného <tagu>, což v některých případech při prohlížení webu ani nepoznáte.
SEO, jak jste se již výše mohli přesvědčit je účinější a kupodivu i složitější.. Nelogické? Na internetu je bezmála tuna užitečných tipů jak vytvořit správné SEO. Nejduležitější důraz přitom klademe na správné a výhodně krátké odkazy, správný text v tagu <title> a podobně.
Nenalítněte ikonkám které (rádoby) zvýší Pagerank a podobně, nic není zdarma a tak musíte bojovat, psát a držet v sobě neudržitelnou trpělivost. při troše štěstí se dostanete výše než já..
Dovolím si upřesnit. IMHO (ve většině případů) je za validitu kódu zodpovědný *kodér* a ne *programator*, stejně tak není potřeba platit za validní kód *grafikovi* ale *kodérovi*, nebo nejlépe říci obecně webdesignérovi.
K tématu:
Nikde jsem neviděl nabídku *validace webu*. Jestli si někdo za validitu nechává platit něco *navíc*, tak to není fér. Každý kvalitní kodér by měl brát validitu jako samozřejmost, vyjma velkých projektů, kde je velice těžké udržet web validní.
2 Honzik - 23. února 07, 07:02
Validita je poměrně důležitá, jako všechny standarty, ale díky jednomu velice rozšířenému prohlížeči ztratila bohužel úplně smysl...
3 Dr.ik - 23. února 07, 07:02
[1] S tím kodérem / programátorem / webdesignérem máš pravdu ;-)
Nemyslel jsem to jako placení navíc, ale viděl jsem několik webu kteří se zabírají právě tou validací.. Za několik stovek ti zvalidní web (jednu stranu)..
4 mommek - 23. února 07, 07:02
souhlasim z petrem..
validita smysl ma, je hned videt ze ta firma na tom webu ma nejake slusne postaveni, ze ma kvalitni web prezentaci
5 Dr.ik - 23. února 07, 08:02
[4] Aha, takže ty tvrdíš, že když si půjdu vybrat nějaké plastové dveře a navštívím internetové stránky, bude mě zajímat nějaký kód? Nebudu se spíše koukat (a to i jako Webmaster) na dveře, hledat reakce zákazníků? Možná se potom kouknu na kód, ale nebudu na to brát víceméně žádný ohled..
6 QuickShare - 23. února 07, 08:02
Validita:
1) od zkušených kodérů se nic jiného neočekává, od studií, které vystupují na nějaké úrovni také ne
2) důležitá není, a pokud se objeví chyba, která není zcela amatérská a neukazuje na to, že autor neví co má pod zadanou definicí vlastně psát, tak by neměla ani pohoršit autora, jelikož
3) validitu může ovlivnit JavaScript, kde ne vždy to musí být autorova chyba
4) ...
Já na validitu dbám, především když můj kód letí někam jinam a já za to dostanu peníze. Chci odevzdat čistou práci. Mnohem důležitější než validita je ale určitě přístupnost a použitelnost stránek :-)
7 Dr.ik - 23. února 07, 08:02
[6] Správně, pokud dělám za peníze kód, přeci ho nebudu dávat nevalidní, aby jsem pak díky mé hlouposti nedostal další nabídky, že? Ano, Snap náhledy taky dělají bordel, například..
8 Jech - 23. února 07, 10:02
Mimochodem validita webu je jedním z prvků SEO , takže článek se mi zdá trošku zcestný ...
9 meca - 23. února 07, 10:02
Iku, neber si to osobně, ale prosím nepiš o věcech, o kterých nic nevíš ;) Sám víš, že s kodérovinou nemáš moc zkušenosti a teď tu budeš básnit o validitě? Vždyť prosimtě...
V tom tvém tažení za nasráním všech lidí by si měl také přemýšlet nad tím, že si to může někdo přečíst.. -;)
[8] ... je jedním z velice nevýznamných prvků SEO. Tudíž ač je článek zcestný, toto bych nevytýkal ;)
10 QuickShare - 23. února 07, 10:02
[8] Vážně? To slyším prvně. Možná si pleteš sémantiku a přístupnost s validitou. Samozřejmě, že web, který má správné SEO titulky, adresy, vhodné nadpisy atp. má v SEO větší úspěšnost, ale jak by to proboha měla ovlivňovat validita? Myslíš, že Google bot bude ověřovat jestli máš validní web? Opravdu? ;-)
11 Dr.ik - 23. února 07, 10:02
[9] Nasrání a úvaha je zcela rozdílné, nemyslíš? Vím o nich dost, několik článků o SEO a validaci jsem přečetl, tak proč by jsem o tom nemohl psát? Navíc, já ti řikam, nepiš, protože jsi divnej.. Uděláš to? Zamysli se, než něco plácneš :)
12 Georgeos - 24. února 07, 12:02
Validita je záruka, že stránka neni uplně zprasená.A zprasený kod má podle mě celkem vliv na SEO, takže zas tak vzdálené to nebude.Ale chápu že validace je zdlouhavá práce, napsat článek je daleko jednodušší :)
13 Dr.ik - 24. února 07, 12:02
[12] No tak homapage jsem si zvalidoval, aby se neřeklo.. :) Jinak, nemá to vliv na SEO, viz [10] Jinak, k čemu bude plastovým oknům a zákazníkovi info o tom, že je kód validní? Myslíš si, že o tom něco ví? Že mu to pomůže ve býběru oken?
14 meca - 24. února 07, 01:02
[11]
Iku, to si děláš kozy, ne ;) Mohl jsi přečíst tisíce knih a tisíce článků, ale bez vlastních zkušeností nevíš nic... To mi věř ;)
A s tím "nepiš, protže si divnej" to nechápu.. :-/ Já ti řikám, ať píšeš o tom, čemu rozumíš a necháš to, co jsi nikdy nevyzkoušel...
15 Dr.ik - 24. února 07, 01:02
[14] Ty výrazy si vyprošuji.. SEO jsem zkoušel, validaci též, viz homepage :) Nechápeš to, protože neumíš číst.. Dále toto neřeším, zde je diskuse k tématu, nikoli nějaký vbeřejný ICQ Web Chat ;-)
16 O. Cífka - 2. března 07, 03:03
[12] Souhlasím. Na validitě nelpím, jen chci mít stránky sémantické a použitelné. Zvalidnění bych doporučoval jen tomu, kdo má kód zaprasený, nepoužitelný, nesémantický a nekompatibilní. To, jestli se použije !DOCTYPE XHTML STRICT (který je stejně navzdory validitě nefunkční, když to nemáte ve validním XML), nebo jestli se někde ukončí značka, není tak důležité. Takže kdybych chtěl (já, nemluvím o nikom jiném) striktně dodržovat standardy (ale zároveň neříkám, že jsem proti nim), tak jen proto, že se to ode mě očekává.
[13] Zákazníky s plastovými okny bych tam netahal, zvlášť ne u firmy, kde zákazníka opravdu zajímá jen produkt. A nevím, proč by měl Google něco validovat. Stačí, aby tam bylo to, na co jsem narazil na jednom webu o Žolících (karetní hře). Měli tam pravidla (zřejmě udělaná ve Wordu nebo FrontPage) a v nich tabulku. Značkami table, tr, td měli udělanou jen část s čísly (jakoby tělo), ostatní části jako popisky (hlavička a postranní popisky) tam naprali dalšími divy. Když je souvislý text rozdělený na několik nesouvislých částí, SEO to podle mě ovlivňuje docela značně.
[9] Ten článek mi nic nepřinesl, je krátký a to co je v něm obsažené si umí každý domyslet. Jestli si myslíš, že jsi přišel na nějaký originální nápad... nnne.
Nejsou povolené další komentáře. Diskuze byla uzavřena
1 Petr Tichý - 23. února 07, 07:02